dan före dopparedan

Imrn är det julafton, de käns väldigt konstigt. Ute regnar det igen, typiskt! De har varit snö o lite minusgrader nu i 2 dagar med dagen före julafton ska allt regna bort. Trögt. Dessutom har dom lovar närmare +10 grader till nyåret, de e ju typ lika varmt som de e på midsommaren. Nåjo här hemma har vi lite städande kvar men annors är vi färdiga för att fira jul.


Denna julafton kommer jag och anton att fira hemma hos min mamma. Förr har vi firat hos bådas familjer men det blir så stressigt så i år är vi hos mamma. Sen har vi tänkt att vi ska börja fira bara vi, anton jag och bebisen. Jag är uppväxt med en riktigt lugn och fridfull jul och jag vill föra det vidare till mitt/mina barn. En hemma jul, där alla julklappar direkt får öppnas, utan att dom blandas med andra leksaker. Har inget emot stora familjesammankomster MEN julen tänker jag hålla helig. Så är min tanke och jag vet att många firar på helt andra sätt, de passar säkert super bra till dem men det är inte en fridfull jul för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0