Hemma

Nu sitter jag i soffan, om vi börjar helt från början idag så blir de lättast :)

Jag vaknade min vana trogen kl 5 och gick upp och kissade, somnade om lite innan 6 och klockan 6 ringde A´s väckarklocka i ONÖDAN!! surt.. somnade iaf en liten stund till. Sen var det dags att stiga upp och klä på sig, äta, tvätta tänder osv.. Vi satte oss i bilen och styrde kosan mot medisonar.. Jag som varit mer eller mindre förstoppad de senaste dagarna kände i bilen att nu "låsa" de :) blev mega WC nödig. Vi kom fram hittade med de samma och traskade in, fick fylla i ett papper med mina uppgifter och sedan måste ja på WC, o gud va de lättade (ursäkta för detaljerna ;) ) sen satt vi o väntade.. länge kändes de som fast de bara va typ 5-10 min. tillslut va de min tur. Gynekologen eller va ja nu ska kalla honom började babbla på på finska, och jag sa efter en stund att jag helst talar svenska (rådis tanten sade att han talar svenska!) då bytte han :) vi pratade lite först, typ när min senaste mens var osv.. förklarade att det var därför vi var där! för att få veta i vilken vecka jag var.. sen blev det dags för ultran. Först gjorde han ett vanligt ultra på min mage,direkt ploppade grodan fram på skärmen och min första tanke var VARFÖR ser jag inte hjärtat?!?!?!?!?!?!? gynekologen satte på ljudet och vi fick höra grodans pickande hjärtslag, h*n hade en puls på 171 slag/minut, men eftesom grodan var så liten ännu så konstaterade han att det är lättare att göra alla mätninger med hjälp av ett vaginalt ultra.. Så då fick jag dra av byxorna ;) men allt gick bra och de tog inte ont, kändes bara som annros då man är hos gynekologen och de kollar. Nu fick vi se grodan ännu tydligare, han visade huvudet och kroppen och mätte vår lilla groda 18,5mm är h*n från topp till rumppa ;) inte stor ännu.. vi fick också se moderkakan och navelsträngen. Gynekologen konstaterade (eller maskinen?) att jag var i v 8+2.
Sedan kom det lilla minuset såklart kan ju int allt vara perfekt! han hittade en cysta på moderkakan, men enligt gynekologen var detta ingen farligt utan något som händer många.. Alltså är det inget som jag tänker oroa mej för, de mäter den pånytt om några veckor då vi skall på nästa ultra.. hittils är allt alltså så bra som de kan vara, han sade också att risken för att vi skall få missfall nu är mycket liten eftersom hjärtat slog så fint :) <3 så nu är det bara att börja längta till slutet av Maj, det där då som grodan är beräknad 26.5 <3

vi fick några foton hem på grodan också <3 jag lägger upp dem senare :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0