I BB-väskan

Idag började jag packa BB väskan, det rekomenderas att man skall ha den packad i vecka 36 och vi går ju in i vecka 37 imorgon. Har ju inte ens några sammandragningar på det sättet, MEN jag är ändå hellre på den säkra sidan. Började idag med att packa bebbens kläder, eftersom dom inte är i använding innan förlossningen. Tog lite bilder och tänkte visa er vilka kläder som grodan kommer att ha först <3 det känns nog väldigt konstigt att stå där i grovköket och fundera på vilka kläder som kommer att passa på bebben den fösta tiden. Här kommer dom i alla fall


först kan jag visa bebbens garderob

 

en pyamas

denna är min favorit, en grodpyamas med grodor på <3

 

 

2 bodysar och ett par byxor

mössor <3

 

strumpor

och en napp med napphållare, den är mycket finare grön i verkligheten.

 

Behöver man mera kläder? Det känns som om jag har noll koll på detta, vet inte heller hur länge man brukar vara på BB innan man får åka hem? Känner jag mig själv rätt packar jag väl ner något plagg ännu, så att jag har lite valmöjligheter sen. Kan också hända att det behövs en overall av nått slag, svårt att veta hurudant väder det har tänkt vara i slutet av maj. Det kan vara jätte varmt eller ganska kallt. Vi får väl se sen lite närmare, känns i alla fall skönt att jag nu har börjat på projekt BB väskan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Dani

Pyjamas har jag inte använt på BB, vi har haft sjukhusets kläder båda gångerna ända tills vi åkt hem. Om ni har en påse i bilstolen behöver ni säkert inte merankläder, men har ni inte det behövs säkert en overall som ytterkläder och vantar om bodyn inte har insydda sådana.

2012-04-25 @ 20:23:14
URL: http://byggaettbo.blogspot.com
Postat av: Anonym

Här använder babyn sjukhuskläder, så jag hade bara kläder med till hemfärden. 3 nätter ville dom att man sku va på sjukhus när man va förstföderska, men kanske dom har andra regler på TYKS. Ville hem efter 2 dagar men va glad att jag blev en natt till för jag hade sååååå sjuka bröst när mjölken börja komma igång. Ett litet tips är att köpa hem vitkålshuvud. O om brösten blir sjuka, så sätt ett vitkålsblad i bh:n. Låter helt SJUKT men de lindrar o hjälper.......

2012-04-25 @ 21:12:29
Postat av: Emma

Små bebisar är väl ganska frusna av sig så jag tror nog det kan behövas en overall :) o strumpor brukar int hållas på så värst länge så kan löna sig att ha strumpbyxor eller byxor me fötter :))

2012-04-25 @ 22:42:38
URL: http://memmas.ratata.fi
Postat av: Belinda

På bb lönas nog att använda sjukhuskläder åt bebben :) man kan få byta rätt ofta ibland.. ;) men sen för hemfärd behövs ju en del, och fastän de int e så kallt ute så behöver bebben ha på sig rätt mycke då de int riktit kan håll värmen så bra, här har vi ännu dubbla kläder på mest hela tiden, för annars blir tösen kall :/ och på bb bruk man vara 3-4 dagar då man e först föderska :) Fast, jag vet ju int va de har för system där i åbo förstås :P

(Tessa har en likadan tuttu också ^^ fast hon tycker int alls om den..:P)

2012-04-26 @ 17:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0