Äntligen hemma

Fast det är mysigt och roligt att vara på visit i Jeppis så är det väldigt skönt att komma hem. Här hemma behöver man inte vara glad och trevlig ( de vill man vara i jeppis eftersom vi ses så sällan!!) och man lunkar på i sin takt. Vi hade de ett helt super veckoslut, träffade alla viktiga och det kändes för en gångs skull som om vi inte måste åka hem med det samma. Dagens hemresa gick riktigt bra, vi hade solsken och bar väg framför oss. Vi satt och pratade om dittan och dattan, planerade hur vi skall inreda i vår nya lägenhet och vilka saker vi ska köpa till bebben ännu.

Både jag och anton är så glada att vi var och hälsade på Belinda med familj, vår historia är rätt så speciell egentlgien. Vi var familjebekanta då vi var små. Vi lekte tillsammans jag och Belinda och jag lärde mej till och med cykla på belindas cykel hemma på deras gård. Och nu efter flera år helt utan kontakt är vi båda gravida och har hittat varandra igen. Jag och anton känner inte så många i vår egen ålder som också har barn eller ska få barn snart, de känns lite trist. Och därför känns det ännu bättre att vi nu har iaf ett par att prata bebbe saker med, och annat också :)

Vi fick i veckoslutet veta att de ska komma människor o kollar på vår lägenhet nu på onsda. De betyder att vi måste städa lite extra och bära ut alla lådor som igen samlats här inne. Tror att det får bli morgondagens problem, ida är vi båda ganksa trötta. Resan hem tog hela 7h! de e otroligt hur länge de tar på vintern. Fast vi får väl ställa in oss på att de tar ännu längre sen då bebben e på utsidan ;) de känns som om jag helatiden skriver om saker som kommer hända "sen då bebben e ute" men de e typ de som jag tänker på just nu ;) kan tänka mej att de blir lite tradit för er att läsa om de men. Nu ska ja iaf börja packa upp väskorna och kanske till och med lägga igång en bykmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0