fortsätt!

kul med olika namn förslag! fortsätt gänra ännu, vi gillar "vanliga" namn. Ni vet typ Erik och Emil, tyvärr är dessa namn upptagna :) men ja typ dessa namn. De e ju de som e knepig med namn, liksom vad man associerar namnet med. Vi tar t.ex. namnet Kalle, om jag känner någon som är jätte otrevlig och heter Kalle kan inte min söta lilla pojke heta det, även om jag skulle tycka om namnet i sig. Förstår ni mitt problem? efter att jag har jobbar på både dagis och som lägerledare har man ju som en massa associationer till olika namn. De e klart att det går åt andra hållet också, "fula" namn blir fina om personen i fråga är trevlig :) Sen ska de ju passa ihop med efternamnet också, vi är inte helt enliga ännu om det blir mitt eller antons efternamn men båda efternamnen är iaf svenska. Jag vill också att namnet skall vara SVENSKT, inte något engelskt wannabe namn. Vi har ingen koppling till något annat språk än svenska alltså vill jag att barnets namn skall fungera på svenska, fungerar de också på finska är det såklart ett pluss :) kringel krongel, tur att vi hinner fundera ännu <3


Kommentarer
Postat av: Victoria

jag gillar namnet Milton , men ja , det är väl inte så vanligt ^^" haha annars är johannes fint :)

2012-01-19 @ 23:39:26
URL: http://jinxedv.blogg.se/
Postat av: Emma

Kolla, pojknamn.com! super bra sida. Annars så gillar jag namnet Vidar, de e så svenskt de kan bli samtidigt som d inte är så jätte vanligt nuförtiden =)

2012-01-20 @ 13:47:17
Postat av: Mimmi

Melvin! jättefint tycker ja :) kanski int så "vanlit", men int alltfö modernt helldär!

2012-01-20 @ 23:50:23
URL: http://www.mijmi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0