presidentvalet 2012

i år skall vi rösta fram en ny president här i Finland. Eftersom presidenten väljs för 6 år per gång så blir detta första gången som jag får rösta. Första gången också för anton :) de e så svårt att veta vem jag ska rösta på. Gjorde test på nete, hmm resultatet är ju inte sådär jätte positivt för min del. Borde kanske fundera om i mina värderingar lite?!? Den kandidaten som jag hade mest gemensamt med är Sannfinländare, inget ont om dom men ja sku ju inte vilja ha samma värderingar som dom! minst gemensamt hade jag med SFP´s kandidat. En kvinna som förespråkar oss finalndssvenskar, hur kan det vara så? nåjoo idag är det bara första valet ännu, eftersom man måste få över 50% av rösterna o nu är det många kandidater med ;) nåjoo vi får se hur det blir, rösta ska man iaf göra! bara anton kommer hem så ska vi fara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0