Hemma fru?

Jag har aldrig varit speciellt hemmafru-ig, har hatat att städa och byka. Gillat att laga mat ibland men inte att städa upp efter mej. Något har ändrats radikalt p.g.a. hormonerna i kroppen (förutom humöret då) jag har blivit huslig. Jag städar utan att det ser för jävligt ut här hemma, jag fixar mat och donar på här hemma. Torkar diskbänken ?!? och sånt. Idag har jag redan förberett maten, vi ska äta fisksoppa. Har skalat och skurit alla grönsaker och potatisen, lagt allt i en kastrull och fräst purjolöken. Nu ska det bara kokas upp tilläggas buljong och fisken. Men det gör jag inte före jag vet när anton kommer hem. Jag har också fixat ihop en efterrätt till oss, en helt enkel och vanlig kladdkaka. Vi har glass i frysen som ju måste ta slut innan vi flyttar så glass passar ju bra med kladdkaka. Nu fick jag dessutom slut på både socker och kakao. Fast de kan hända att vi måste köpa mera socker ännu?! Får se. Vi har massa mjöl här hemma, vi får väl fixa någo plättar eller pankaka så att vi får slut på de?! Vilka problem jag har, eller hur?!?

Receptet på kladdkaka har jag lånat här och sågär skall slutresultatet se ut :)


ser ju bra ut iaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0