möbeljakten har börjat

Vi skall köpa en ny soffa tills vi flyttar, har börjat söka runt lite på nätet. Soffor finns de ju massor av, men de e dom fina och billiga som jag söker efter.


länk
denna soffan finns på sotka, den får man för 700€ så inte sådär helt billig. Sen gillar jag inte att den e vit, de e nog inte speciellt praktiskt med tanke på barn OCH anton ;) men den e fin och jag gillar modellen.


länk
denna soffa är drömmen, super stor och skön. Gillar också färgen. Dock är 1500€ lite väl blodigt. Men denna modell sku vara super. Vårt vardagsrum är jätte stort så de sku till och med rymmas en stor soffa där :) Också denna hittas på sotka


Har ni några tips på var man sku kuna hitta fina soffor billigt. Vi vill ha en ny!

Ett annat dilemma är våra sängar, dom är helt enkelt slut. Både jag och anton har ofta ont i ryggen på morgonen då vi vaknar. Några bräden har gått av i bottnet (anton sku hoppas i sängen) Vi vill ha en jenkki säng,


länk

men de finns 2 problem me dom. problem nummer ett dom är nästan alla bara 160cm breda, problem nummer två är priset. Dom är inte direkt billiga. Nåjo en säng ska man ju kuna ha länge så de e väl bara att satsa en lite större slant på de. Priserna varierar mellan 500€ och 5000€ sådär då man ser på nete. Snart får vi nog börja trava runt i butikerna och söka påriktigt. De blir någon av de kommande helgerna sku ja tro.
NU ska ja klä på mig och sminka mej, ska hänga med mamma och syster i åbo. Som tidsfördriv, har inga pengar själv. Men eftersom jag är ensam hela dagen ida så kan ja ju lika bra gå omkring i åbo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0