blogglivet på rosa moln

Många tycks tro att bloggare förskönar verkligheten. Att bloggare "hittar på" saker bara för att ha något att skriva om. Men så ser inte jag på det, jag ser det mera som att man fångar upp guldkornen i vardagen. Mitt i allt uppskattar man att sitta ute på verandan och äta anans, man märker själv att man gör många fina saker på en dag. Saker som jag kanske inte uppskattade eller ens märkte innan jag bloggade.

Sen är det klart att man bloggar ju om det man vill blogga. Själv försöker jag att fokusera på det positiva i livet, då skriver jag också oftast om det som känns bra, är glatt och roligt. Detta betyder ju inte att jag lever mitt liv på rosa moln bara för att jag inte skriver om alla motgångar i bloggen. Alla som bloggar skriver ju om utvalda delar om sin vardag/sitt liv. Jag tror inte att någon skulle orka läsa om allt som har med mitt liv att göra. Tycker själv bättre om att läsa om solskensbloggar, bara det inte blir för lyckligt. ALLT behöver inte vara lyckligt och mysigt, men jag ser inget fel i att en stor del av vardagen går ut på just att vara lycklig och mysa med nära och kära. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Mimmi

helt sant, de e ju så stor diskussion i dagens läge om att bloggare "förskönar" sina liv.. men du har så rätt, visst väljer man att plocka ut guldkornen, istället för att alltid tjata på om det som är vanligt, tråkigt, dåligt...

fast sen har man ju så olika bloggstilar också. visa skriver sarkastiskt, andra är himla positiva, vissa provocerar.. osv. men det är ju upp till var och en.



men personligen tycker jag nog det är liite irriterande när man bara får läsa "åh jag är så lycklig, åh jag har det så bra" HELA TIDEN, det får liksom en själv (som kanske inte har världens happyhappy life alla gånger) så himla dålig.

2012-05-08 @ 12:50:22
URL: http://www.mariaheikkila.blogspot.com
Postat av: Malin

Absolut, en salig blandning är bäst :) mycket guldkorn och lite vardagliga "problem" Det gillar jag mest att läsa om i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0