En fråga till andra föräldrar

Vi, alltså jag och anton, undrar lite över dethär med blöjorna och vart man skall slänga använda blöjor. I roskisen(papperskorgen) jo, men har ni haft en s.k. blöjroskis som är gjord för just blöjor eller använder ni en vanlig roskis i badrummet eller slänger ni dom i köket? HUR gör just ni? Om det är möjligt skulle vi gärna ha en sån lösning som gör att det inte stinker kakka-blöja i hela hemmet men att man ändå inte är tvungen att gå ut till stora soptunnan efter varje blöjbyte. Så tips tips tips :)


alltså är typ en sådan bra, eller onödig?
länk

Kommentarer
Postat av: BellaViktoria

Jag har hört att folk tycker att blöjroskisarna är lite onödiga och dom där plastkassetterna är tydligen dyra. Men man får ju göra som man själv tycker :) Jag va oxå först sjuk på en sån, men sen kom vi bara på att lägga kakkablöjorna i vanliga fryspåsar iställe före man lägger dom i roskis. Då luktar de inte så hemskt mycke utan räcker me att man tar ut roskiset då de är fullt.

2012-05-07 @ 19:33:16
URL: http://vartforstahem.blogspot.com
Postat av: Marica

i vanlig roskis i köket eller i en skild plastkasse där man byter blöjor har fungerat åt oss. Jag sparar alla fruktpåsar från butiken o sätter kakkablöjorna först i den o sen i roskis då luktar dom mindre. Men sen fylls roskisen med fart när man har blöjbarn så man tömmer den nästan daligen ändå.

Jag hade en rulle med hundkakkapåsar i skötväskan, att sätta blöjorna i när man var nånstans väldigt praktiskt, tyckte jag. Vanliga påsar går ju också men hundpåsarna är svarta o hade handtag som gick bra att knyta fast påsen.

Du har väl hemma några burkar med modersmjölkersättning ifall mjölken kråglar....?

spännande tider ni har framför er, önskar er Lycka till!

2012-05-07 @ 19:51:27
Postat av: Dani

Då storebror var liten använda vi nästan enbart tygblöjor. Jag tror vi köpte typ 2-3 blöjpaket på ett år. Och min erfarenhet är faktiskt att sköljda tygblöjor som väntar på tvätt luktar mindre än engångsblöjor där allt innehåll är kvar :) Men det är väl lite utanför ämnet - men jag vill i alla fall uppmuntra till att testa tygisar :)



Nåja, nu med lillebror har jag varit latare, jag tycker att tvättberget är stort nog som det är utan blöjorna. Nu just gör vi så att vi har en plastpåse på terrassen utanför hjälpköksdörren (vi har skötbordet i hjälpköket) och slänger blöjorna dit direkt så att de inte blir inne och lukta. Jag vet dock inte hur detta funkar på sommaren med alla flugor, men nu på vintern och våren har det funkat bra. Det är skönt att slippa blöjlukten inomhus. Sen märkte jag också i förra lägenheten att plastroskis suger i sig lukten, så efter någon månad hjälper det inte att slänga ut blöjorna för själva roskisen har börjat stinka, så lukten blev bättre med metallroskis. Men en roskis blir nog full på två dagar så speciellt länge blir de aldrig inne så därmed tycker jag att dedär speciella blöjroskisarna verkar vara en dyr lösning.

2012-05-07 @ 21:16:32
URL: http://byggaettbo.blogspot.com
Postat av: Belinda

Världens bästa grej! Vi ha använt vår myki å den ha vari super. Man slipper lukten helt :) Men vår köpt vi från barnens hus i sverige så de där kasetterna me påsar finns int att fås här..Så nu kör vi på vanlig roskis :S de där kasetterna e rätt dyra.. Men jag rekomenderar dem verkligen :)



(Kommenterar för fullt nu då ja för en gångs skull e på datorn,telefon bråkar allti då ja ska kommenter :()

2012-05-10 @ 09:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0