morgon stund har guld i mun(d?)

Har varit vaken sen halv 5 idag, känns ju lite väl tidigt nog. Men vad gör man? Steg upp nu då anton också skulle upp, tog täcket och dynan med mig och hoppas på att jag somnar om i soffan om en stund. Skall kolla på nån film tror jag, men vet intre riktit vad jag skall se på. Sådana problem har jag klockan 6 på morogonen, då de flesta andra funderar på HUR de skall orka stiga upp ur sängen och gå på jobb eller till skolan. Dethär med mammaledighet har verkligen sin fördelar, nog för att det blir lite långtråkigt också ibland. Men man kan ju inte få allt här i världen.


Såhär sitter jag nu i soffan med en massa kuddar och ett täcke och dricker en kopp kakao.

Bebben är också vaken, han hickar och sparkar omkring där i magen. Tycker att han skulle kunna komma ut nu istället. Då skulle jag ha sällskap och inte behöva gå här och vänta och vanka helt ensam. Idag skall jag ta itu med inlämningsuppgifterna till skolan, skulle ju vara just typiskt mig att jag lämnar det till sista minuten och sen kommer bebben och så får jag dom inte gjorda. Men innan jag börjar med skolarbete skall jag nog försöka sova en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0