Näst sista rådisbesöket

Så var det avklarat för idag också, ännu en gång kvar hos rådis och har inte bebben kommit efter det så skall jag till TYKS på kontroll. Dessutom sade rådistanten idag att dom inte brukar släppa förtföderskor mer än till v. 41+ någon dag. Super skönt! Det betyder att det hur det än går är det bara lite på 2 veckor kvar tills vi har bebben här <3 En rolig överraskning hos rådis idag var att dom hade fått en ultraljudsmaskin dit så vi kikade in på bebben lite. Anton stackarn missade ju det eftersom han var på jobb idag. Mysigt att få tjuvkika lite på bebben, inte för att man såg så välsigt mycket men det vi såg såg bra ut i alla fall.

"nu är det bara att vänta på startskottet" ja allt är klart nu, det är bara för bebben att komma när det passar honom. Några sammandragningar har jag haft idag också, vilket är bra för det förbereder ju kroppen inför vad som komma skall. Dessutom kan man ju hoppas på att det är en sammandragning mindre sen under själva förlossningen ;) Nu skall jag lägga mig i solstolen en stund och katcha lite färg. Antar att jag inte kommer att hinna/villa sola sen då bebben är här <3

Kommentarer
Postat av: Dani

Hah, med första barnet fick jag tid till igångsättning i vecka 42+2. Men sen kom han i alla fall av sig själv i vecka 42+0. Jag tror nog att det är bättre att bebben kommer då den är redo, fast man själv känner sig övermogen.

2012-05-22 @ 16:52:00
URL: http://byggaettbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0