Om att ändra livsstil, TOTALT

Ifjol våras fick jag helatiden motsatta kommentarer mot var jag får nu, Malin vad du har gått ner i vikt, vad du har blivi smal. Jämfört med i år då alla kommenterar på hur STOR magen blivit. Magen skall ju växa, det betyder ju bara att bebbebus mår bra och blir stor och stark. Tyvärr är jag tydligen en sån som sväller upp rätt så rejält under en graviditet, inte bara magen utan också resten av kroppen. Samlar på mig en massa vätska och onödiga kilon. Ifjol våras gick jag ner lite på 20 kg, tyvärr gick det väldigt snabbt vilket leder till att kilona hittar tillbaka så otroligt snabbt. Dessutom levde jag förra sommaren väldigt kalorisnålt, njutningarna i livet var cocacola zero och tobak. Redan innan konstaterad graviditet hade jag gått upp några kg, men sen då graviditeten konstaterades så började kilona verkligen att komma tillbaka. Rådis tanten säger att mycket av kilona är vätska, men en del är såklart resultatet av ren och skär lathet.


en bild från turkiet, inte någon modellkropp men jag var nöjd med mig själv, detta kommer att bli delmål nummer ett efter förlossningen, sen vill jag gärna gå ner lite till ännu.

Den största förändringen som jag gjorde då jag fick veta att jag var gravid var ju att jag slutade röka, över en natt. Det var inte frågan om saken, positivt gravidetstest var för mig likamed nolltolerans med både tobak och alkohol. En annan sak som jag fått ändra på är mina sovvanor, nuförtiden sover jag så som normala männiksor gör, alltså på natten. Jag somnar på kvällen  och vaknar på morgonen. Förr kunde jag vaka till 4-5 på morognen och sova till typ klockan 2 följande dag. Det är super skönt att ha en normal dygnsrytm, den passar dessutom så mycket bättre ihop med antons.

Nu mot slutet av graviditeten väntar jag på att kuna börja träna igen, att kuna vara rörlig och att inte ha ont i rygg och bäcken mera. Jag vill kuna börja gå långa promenader tillsammans med vår super fina vagn och jag vill kuna klä mig i mina sommarkläder, som just nu sitter väldigt tight. Dock är detta inte något som jag tänker stressa över denna sommar. Men i höst börjar jag nog träna igen och kanske jag täcks visa mig i bikini sommaren 2013? Jag skall också redan nu satsa mera på frukter och mindre på godis, för det är min last här i livet. GODIS. Men på sommaren går det ju fint att äta jordbubbar, körsbär och vindruvor istället. I alla fall ibland ;)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

iofs så är ju int jag gravid, men vet hur detdär känns när man har gått ner jättemycket (och varit skitnöjd med det!), och sakta men säkert se sin "kreation" försvinna... när jag gick i yrkes gick jag ner 22kg på 6 månader. vet fortfarande inte hur, men det gjorde jag. på sommaren gick jag sen upp 10kg, bara sådär. efter det tränade jag ner mig igen till studenten, men efter det har det nog bärt av..



väger ungefär 14kg mer nu än vad jag gjorde som minst, men mår mycket bättre! tränar regelbundet och äter någotsånär hälsosamt. tycker man ska kunna unna sig, men med lite diciplin i alla fall.

tycker du inte ska ta nån stress, du är fin ändå :) och att ha fött ett barn är ju en helt annan sak än att ha gått upp 14kg bara för att man tryckt i sig godis... ;)

2012-05-08 @ 12:54:23
URL: http://www.mariaheikkila.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack det var snällt sagt. Ja man blir så le sig själv då man köpat och sen "ger upp" igen. Men som sagt tar jag inte någon stress ännu i alla fall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0