planering

Just nu är vi inne i en svacka gällande matlagande, har ingen inspiration över huvudtaget varken att handla eller att göra mat. Så nu tvingade jag mig själv att planera. Skrev upp alla resterande dagar av  denna månad, och hittade på en maträtt till varje dag. NU skall jag bara skriva lista på allt som går att handla inför hela månaden och sånt som måste handlas inför nästa vecka. Sen skall jag försöka övertala anton att vi skulle kunna fara till Prisma och handla. Det är nämligen mycket bättre och lite billigare än att handla i S-market. Satsar på mycket sånt som går att frysa ner så att vi inte måste slänga en massa mat ifall lillkillen tänker börja kika ut snart. Sen är det ju super bra att ha maten i frysen hemma sen då han kommer, eftersom jag antar att man då inte har tid/lust att planera. Bassakerna är ju lätta att handla, bröd,mjölk, frukt och sånt men själva maten är verkligen inte någon höjdare.


såhär ser kommande veckan ut enligt listan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0