skinkpaj och förvärkar

Vi försöker oss på något nytt här i huset, jag och anton fixade ihop en skinkpaj som nu står i ugnen. Men vi slarvläste receptet. Glömde att förgrädda pajskalet och hittade mögel i osten. Nåjo hoppas att pajen blir god i alla fall. Samtidigt som vi lagade middag fick jag 2 stycken förvärkar som gjorde ont. Anton blev nervös och gav order om att nu skall resten av BB väskan packas. Så jag fick snällt packa väskan med mina saker också. NU är den så långt klar som den kan bli innan jag lägger i det sista, typ tandkräm, laddare, kamera osv. Har lite molande mensvärksliknande känslor i magen och ryggen, antar att det är detta som kallas förvärkar. NU är det dock lugnt igen.


passade på att knäppa en bild på magen också. Anton fixade ihop pajdegen


pajskalet som vi då inte kom ihåg att fögrädda, och min super fina sommar-salladsskål (sagaform är märket)


här pöser pajen i ugnen, hoppas att den blir god i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0