lugnare igen

dörren till köket är fortfarande stängd, anton var hem en sväng. Orsaken till att han inte svarade var för att han varit och släckt en brand hela dagen. Ett hur här i pargas har brunnit ner till grunden, tur att de inte var vårt.. Då anton kom hem släppte allt och jag fick nästan panik, panik för att de sku ha kuna börja brinna, panik för att ja hade andas in lite rök (med tanke på bebis i magen) o bara panik för att jag aldrig varit med om något liknande.. anton lugnade ner mig, fixade 2 bröd och for sedan o fortsätta jobba med branden. Nu ska vi snart åka iväg o jobba lite.. anton ska jobba o ja ska med o åka så att jag inte behöver vara hemma ensam. Vi har vädrat för fullt här så att inte allt skall börja lukta rök, men de e ju kallt ute vilket leder till att inne temperaturen är cirkus 14 grader just nu. Har mycket kläder på mig och ligger under ett tjockt täcke med en filt så mig går det ingen nöd på.. börjar bli lite små hungrig bara, anton lovade att han skulle bjuda mig på mat ida så att vi inte behöver vara i köket, sen lovade han också att han skulle fixa köket så att jag inte skulle behöva känna lukten.. inte nog med att det luktar illa, jag får lite panik av att de luktar brand, de känns som att de sku brinna ännu.. knasigt ja vet


bild från google

tur att de inte ser ut såhär i vårt kök, tur i oturen alltså :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0