Mardröm nummer 2

Inatt vid halv 3 vaknade jag och gick på WC, kissade och blev helt förskräckt då jag såg på pappret att det kom blod! Satt kvar en stund o torkade pånytt, de kom fortfarande lite men inte lika mycket. De kom aldrig mycket MEN allt blod som kommer därifrån är jävligt skrämmande. Hur som haver väckte jag anton, då brast de för mig och jag satt och grät o var nästan lite hysterisk o sade till anton att "får vi missfall nu blir det här den sämsta julen någonsin" de var min första tanke.. anton var lugn, som han alltid är! o kollade fram ett nummer till en jour i Åbo, han ringde dit och förklarade läget för sköterskan som svarade i andra ändan. Hon frågade om jag hade ont och det hade jag inte, o så frågade hon om de kom mycket blod vilket det inte heller gjorde. Då tyckte hon att de lät som att inget farligt höll på att hända, men hon tyckte ändå att jag skulle ringa till rådgivningen ida. Jag fick inte sömn före efter 6 pånytt, låg och tänkte o grät. Fast jag kände nog innerst inne att inget är fel just nu, eftersom de då borde börja blöda mera och de borde ta sjukt.. Vaknade vid 9 då karin ringde, o tänkte "typiskt nu får jag inte sömn mera" rådis har telefontid mellan 11 o 12. Satte på friends o stälde väckarklockan på 10 före 11. Somnade faktiskt om o vaknade av väckarklockan, den var det bara att vänta. Gick på WC o kontrollerade att det inte börjat blöda, vilket jag gjorde några gånger i natt. Inget blod nu heller. Ringde till rådis o fick nästan med det samma tag på min rådistant, hon lugnade ner mig ännu mera o sa att de inte var något att stressa över. Jag skulle ta de lugnt ida o inte fundera på de. Ska ju dit på fredagen så de känns skönt. Känner mig ganska lugn för tillfället eftersom det inte kommer blod o jag inte har ont, o lugn för att jag vet att börjar jag blöda nu så får jag hjälp. Nu ska ja äta morgonmål, och lägga upp veckans mag bild <3

Kommentarer
Postat av: Karin

Förlåt vännen att jag ringde och väckte dej, men du va den ända jag kom att tänka på då. Men tur att du somna om och allt ordnar sig nog. <3

2011-11-23 @ 10:49:39
Postat av: Marica

Oj nej, jag vet hur de känns. De kom blod också under min graviditet. Så försök ta de lugnt, du har ju sett ett hjärta som pumpar. Men jag vet de är lättare sagt än gjort att ta de lugnt.

Jag sku på konfirmation veckoslutet efter att de hade kommit blod. O du kan tro att jag var nervös att de sku börja störtblöda där. Då visste ingen om de heller att jag vänta, så ett riktigt hemskt veckoslut var de. Men de gick ju bra=)

2011-11-23 @ 21:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0