Kursen då

Tja vet inte riktigt vad jag skall säga om den, lärde mej att man tydligen får välja om man vill föda i Åbo eller Salo. Vi väljer ju nog Åbo eftersom det är närmare och bättre utrustat än Salo. Annors var det inte så mycket nytt, de flesta andra som var där var äldre än jag och Anton och där råkade faktiskt inte vara någon som vi kände sedan innan. Men helt trevligt var det ju nog, alla var ganska blyga så det var ganska mycket lyssnande på hon som drog det. Vi gick igenom lite allt möjligt, hälsosamma vanor, sexliv och sånt. Nästa gång skall vi gå igenom hur man ammar och hur man skall ta han om en nyfödd bebbe :) det skall bli intressant. Vi var dessutom de som hunnit näst längst i graviditeten, de flesta andra skulle få bebbe under sommaren (juli-augusti). Men det känns skönt, vi har väntat så länge nu ren :) ett par skulle få ren i början av maj så de hade inte länge kvar nu mera. Jag var lite förvånad över att jag var yngst i skaran, 21 är ju inte SÅ ungt ändå.

Kan inte påstå att jag väntar till nästa onsdag men inte har jag något emot det heller :p liksom ganska neutral inställning. Men det är säkert helt bra att gå den och höra andra blivande föräldrars tankar om saker och ting :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0