mitt sommarlov

Ja så sitter jag här då, framför datorn. Alla mina klasskompisar har idag sin första praktik dag, och jag har sommarlov :) jag kallar det sommarlov eftersom jag är "ledig" ännu i lite på 5 veckor, sen tar mitt lov slut. Men då börjar istället resten av mitt liv, mitt liv som mamma <3 Igår hade jag svårt att somna, första gången sen vi flyttade hit som jag inte somnade med det samma då jag lade huvudet på kudden. Då låg jag och tänkte på att jag och anton verkligen skall få en bebbe snart, PÅRIKTIGT. Jag fattar det inte helt, är lite nervös nog men eftersom det inte känns som om vi påriktigt skall få en bebbe så kan jag som inte bli så nervös. Vet inte vad det är som jag är nervös för heller, själva förlossningen och smärtan där tror jag nog att jag överlever, kvinnor har ju fött barn hur länge som hellst och våra kroppar är ju gjorda så att de skall gå. Det som gör mig nervös är hur jag skall bli som mamma, kommer jag att vara jätte egoistisk och inte vilja att andra skall ha vår bebbe i famnen? kommer jag att kuna lita på mej själv? kommer jag att kuna lita på anton? Massor av frågor som kretsade runt i mitt huvud, kretsar lite nog ännu också. Min magkänsla lugnar mig ändå, eftersom den säger till mig att allt kommer att gå hur bra som hellst.


stolt gudfar med en helt nykläckt guddotter <3

Nu ska jag njuta av mina lediga dagar/veckor, om en timme kommer anton hem på lunch så nu ska jag börja förbereda maten. Lövbiff med vitlökspotatis blir det idag, lyxig måndagslunch eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0