planering är A och O

har läst både i böcker och på nätet att man några veckor innan bebben kommer borde börja förbereda en del saker här hemma. Ni vet ta fram vagnen, bädda sängen, ta fram och byka kläderna osv osv. En del saker har vi gjort, sängen står bäddad, liksa så vagnen, anton installerade basen till bilstolen i bilen och bebbekläderna är rena och ihopvikta i skåpet. Vi har inte ännu packat BB väskan, lagat mat som man kan frysa in och äta sen då bebben kommer och sånt. Så en av dessa saker tänkte jag börja fixa med denna vecka, har gjort en planering på mat inför denna vecka och vissa av maträtterna skall jag laga mera av och sedan frysa in. Låter som en bra ideé tycker jag, eftersom man kanske inte sen då bebben kommit har tid,lust eller ork att laga bra och hälsosam mat alla dagar. Lite reserv sådär.

BB väskan är ett annat kapittel som jag borde ta itu med så småninom, eller i alla fall skriva ner vilka saker som skall me så att man sen i fall att de blir bråttom får med sig i alla fall det viktigaste. Anton kommer ju att komma hem där emellan så han får hämta de som vi antagligen ändå har glömt. Men domhär viktigaste sakerna borde jag nog skriva upp, typ moderskapskortet och de.. kanske det får bli nästa veckas underhållning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0