En fråga om några namn

Jag har nu några namn som jag tycker om. Tänkte om ni kanske skulle vilja kompentera dem och säga vad ni tycker. Jag vill ha ärliga kommentarer, jag vet att alla inte gillar samma namn och vi kommer ändå att välja ett namn som vi gillar och inte ett namn som mina bloggläsare gillar ;)

Namnen är:
Viggo

Vidar

Theodor/Theo

Rasmus
(låter det dumt med Rasmus Helenius?)

Jasper

Och sen en fråga till:
Vilket efternamn skall lillkillen få? mitt eller Antons? vi är ju inte gifta ÄNNU men jag antar nog att vi kommer att gifta oss nån gång. HUR tänker ni andra? jag fick mammas efternamn då jag föddes, men jag vet många som ger pappans. Jag och Anton kommer inte överrens för vi är både så partiska och vill båda att lillkillen ska få vårt efternamn ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

vidar och theodor är fina :)

2012-02-03 @ 11:48:44
Postat av: Gudmormor :)

Vidar är fint!!! Alla fina, men det är min favorit. :)



Barnet får automatiskt mammans efternamn om föräldrarna inte är gifta. Åtminstone var det så då du föddes - de böt ju genast åt dig till pappas.



puss & kram

2012-02-03 @ 11:54:46
Postat av: Belinda

viggo o vidar e fint! :) å de e rasmus också, de heter Sebastian i andra namn :) vi lag nog aarons efternamn, för meningen är nog att jag också ska heta samma en dag.

2012-02-03 @ 11:57:13
Postat av: Malin

Hördu gudmor, bytte dom int ti mej först då dom gifte sig? så ha mamma alltid sagt iaf ;)

Puss & Kram ti er me! saknar er <3

Postat av: malinb

Rasmus e ju hur fint som hellst , å he låter int dumt me Rasmus Helenius ;)

å jag tycker ju att han ska ha antons efternamn, fö att ni MÅST gift er snart så att ja får kom på bröllop ;)

2012-02-03 @ 11:59:01
Postat av: Pricken

Tradition e väl pappas efternamn, vår son fick nog bytt till sin pappas efternamn, sen då man gifter sej har hela familjen samma efternamn!

2012-02-03 @ 12:01:46
Postat av: Malin

Hahaha malin bara därför vi måst gifta oss va?



Kanske de e lättare att sätta antons namn då, eftersom de nog e meningen att jag också ska heta helenius i någo skede. Måste bara bli snygg o smal före de X)

Postat av: Linda Pyy

barnet får ju automatiskt mammans namn vid födseln. vill man byta till pappans efternamn så sker ju detta då pappan erkänner faderskapet. detta måste ju göras eftersom ni inte är gifta. om ni inte kan komma överens om namnet så får ni väl ge barnet båda efternamnen ;). mina barn har ju sina pappors efternamn men detta har nog ingen betydelse för mig. om dom som vuxna sen vill byta efternamn så är det fritt fram. jag har alltid tyckt att barnen ska ha pappans efternamn, fråga inte varför ;)



sen måste jag ju bara liite kommentera namnen oxå, även om ni väljer va ni väljer, men du bad ju om det ;)



viggo diggar jag inte. vidar låter för gammalt i mina öron (men så är jag ingen vän av gamla namn heller...). theodor/theo lite gammalt även det. rasmus är helt klart min favorit o med helenius eller andersson som släp så låter det lika bra. jasper var väl en av vampyrerna i twilight?



ha d gött =)

2012-02-03 @ 12:04:52
Postat av: Malin

OJ nej e Jasper ett Twilight namn?!?! ja ser it på de så ja vet int ;) int för att de spelar nån roll men.. ;)



Jo de verkar nog vara så att de flesta barn har pappans efternamn :p

Postat av: Jessica

Jag gillar bäst Theo av dessa. Tycker du kunde låta barnet få Helenius efter att han godkänt faderskapet. Lycka till!

2012-02-03 @ 12:12:04
URL: http://branntomt.blogspot.com
Postat av: sanny

rasmus och jasper tycker jag e fina! :)

2012-02-03 @ 12:12:47
Postat av: Fanny

Vidar, theodor o rasmus tycker ja e fina :)

2012-02-03 @ 12:19:59
Postat av: Alexandra

Vidar och Theodor e kanske mina favoriter av didär :)



Lycka till!

2012-02-03 @ 12:28:49
URL: http://kallvarshow.blogspot.com
Postat av: Ica

Vidar och Theo känns kanske lite som "mode" namn nu åtminstone om man kollar statistiken... (Janette Peppe Öhmans kille heter Vidar exempelvis, han e en go kille men de känns som alla heter d nu efter hennes Viddelito fick namnet...)



Jasper har jag inte hört på en tid, det känns nytt och frächt...så jag röstar på d =)

2012-02-03 @ 12:46:06
Postat av: Mimmi

Shit va svårt, all namnen e jo jättebra!

Som Ica skreiv så e jo kanski Vidar liti "modenamn" just no.. men Theo och Jasper e jo kanski liti ovanligari :) sko jag döp min pojk ti na åv dihär sko e föståss bli Viggo, he va jo trots allt eitt åv mina förslag.. ;)



Helenius, så får ni all hejt sama san!

2012-02-03 @ 14:23:37
URL: http://www.mijmi.blogspot.com
Postat av: josefin

jasper är jättefint och theodor är lite småcoolt :)

2012-02-03 @ 14:39:08
Postat av: Victoria

jasper tycker ja e fint ( även om det är ett twilight namn men ja inte slutar ju folk heta alice heller bara för det namnet finns med där eller isabella , osv , så tycker inte det spelar någon roll annars är Theodor jätte fint! och Vidar , eller egentligen är alla jätte fina :D

2012-02-03 @ 16:10:59
URL: http://jinxedv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker om Rasmus och jasper :)

2012-02-03 @ 19:50:15
Postat av: Klasskompisen Marie B

Viggo och Vidar tycker jag att är jättefina namn!! Med efternamnet är det ju lite krångligt. Själv vill jag ju också att mina barn ska bli Lillmälö-Bergmän :) H/ Marie B

2012-02-03 @ 20:43:03
Postat av: Alexandra V

han kan ju ha dubbelnamn? :) sen kan han, när han blir äldre, välja ena? (eller sen byta om ni gifter er)

2012-02-06 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0