HUR ska man sova?

Alltså jag kan ju inte sova på mage mera, har inte kunnat göra de på länge. De känns som om man sku ligga på en boll = inte skönt alls. Dessutom vill jag ju inte mosa bebben. MEN alltså sen får man tydligen inte sova på rygg eller på höger sida. Alltså finns det ett allternativ vänster sida, nu är grejjen den att JAG kan inte sova på vänster sida. Hellst sover jag på rygg, somnar nog på sidan men vaknar på rygg.


länk

Det finns tydligen någon forskning som visar att flere foster har dött i magen om mamman sovit på höger sida eller på rygg, skillnaden var typ 0.01% eller någo liknande men iaf. Tror det är viktigare att jag sover än hur jag sover, eller tänker jag fel nu?!?

Vissa har massa ångest över att de inte sover på vänser sida men jag kan inte tro att de har SÅ stor skillnad. Liksom i så fall sku dom väl ha sagt de på rådgivningen?!? eller? nej man blir totalt nojjig om man funderar på dehär för länge.

Kommentarer
Postat av: Belinda

såna där saker ska man no int ta på så stor allvar :) tror int att de finns spec. myki sanning i de hela, de skrämmer mest bara upp folk. jag sover ALLTID på höger sida, å än så läng har de gått bra! läst om de där samma, att moderkakan int sku få tillräckligt myki blod om man sover på höger sida, men moderkakan kan ju finnas var som helst i livmodern, olika för alla alltså :P så oro dej int, ta de me en nypa salt! :)

2012-02-21 @ 11:41:44
Postat av: muffinaround.com

Hej! Jag råkade hitta din blogg av misstag. Jag är själv preggo och måste börja följa med din blogg. Det är kul att läsa om andra som är i samma livssituation. Vår beräknade tid är ungefär en månad efter er. :)



Men om att inte få sova på höger sida har jag nog aldrig hört talas om! Det låter ju lite konstigt.

2012-02-21 @ 14:28:49
URL: http://muffinaround.com
Postat av: Tove Lantz

Förstår att du känner nojja över det där med att sova fel, det gör jag också. Man nojjar hela tiden över allt möjligt. Men tror inte att man skall lyssna så mycket på sånt, utan lita på sin egen kropp och känsla :)

2012-02-21 @ 19:13:04
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se/
Postat av: Malin

Precis som ni skriver så resonerar jag också :) men de e skönt att höra att flera tänker som jag, så att ingen kommenterar i stil med "härre gud sover du inte på vänster sida????" hihi

2012-02-21 @ 19:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0