Ingen bra start på vecka 26

Idag går vi då in i vecka 26 (25+0) och det firade jag genom att kaskadspy på morgonen. Ringde till hälsocentralen, för ja har varit sjuk så ofta nu att de börjar bli lite löjligt. Hon som jag pratade me sa bara att under vissa tiden av graviditeten har vissa kvinnor typ inge immunförsvar alls. Det verkar vara jag de då! men hon sa också att illamående och spyor kan ha o göra med thyroxinvärdet, om de inte är rätt börjar man lätt må illa. Nå som tur ska de ju kollas imrn, usch ja imrn e de blodprov och sockerbelastning. Frågade också om de e ok att göra testet imrn fast ja spydde, o hon ha bara jag inte spyr mera på dagen så går det. (eftersom jag inte känner något mera har det säkert med thyroxinvärdena o göra) så vi kör på som vanligt. Har ätit frukost nu också o de känns bra i magen ännu. Hoppas att ja sku få mina värden bra imrn så ja sku kuna börja må bara bra :)

Är iaf hemma och vilar ida, de e så svårt att veta då man vaknar och spyr om det handlar om magsjuka eller om det handlar om att jag "bara" e gravid. Verkar inte vara någon magsjuka ida iaf. Skönt de.


nu ska ja snaska på en isglass, tur att vi har några kvar efter förra gången ja va sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0