kladdmuffins

idag bakar jag kladdmuffins. Har inte bakat på jätte länge så jag tänkte överraska anton med något gott till efterrätt :) (om du läser de här anton så kan du ju spela förvånad iaf, okej??) har tagit lite bilder för att visa hur jag bakar mina kladdisar :)


receptet (för va 20 muffinsar)


lägg ugnen på 175 grader


vispa ihop ägg, socker och vaniljsocker


sen blandar man ihop allt, smält smör, mjöl och kakao


och sen den "hemliga" ingrediensen. Krossad marianne. Den gör att kladdkakan eller muffinsarna blir extra sega och karamelliga


sen e de bara att lägga ut muffinsformar på en plåt, hälla smeten dit och kasta in allt i ugnen i ca 15 minuter


hemliga vapnet nummer 2 är vitchoko


sätt på en eller en och en halv bit vitschoklad på de varma muffinsarna och låt de smälta. Sen e de bara att breda ut den.


här har vi slut resultatet. Låt dom stå i kylskåpet en stund så att chokon hinner stelna så blir de ännu godare :)
SUPER GOTT!!

Jag började med detta inlägg typ klockan 12, men sen kom karin hit på kaffe och smakade på muffinsarna och sen blev de matdags osv osv. Men nu publicerar jag iaf, bättre sent än aldrig ;)

Kommentarer
Postat av: Belinda

Nam! Tror bestämt jag snor de här recepte av dej.. ;)

2012-01-31 @ 08:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0