duktighetspoäng

Idag har jag fått massa saker gjorda. Har packat ännu en flyttlåda, nu är så gott som alla kärl borta. Några ensaka kärl finns kvar men de flesta av dessa kommer inte att få flytta med till radhuset. Gick igenom stekpannorna och kastade bort de som blivit dåliga, samma med kastrullerna. Har tömt alla köksskåp utom 2 och torkat dessa. Har bykt några maskiner tvätt och bakat en blåbärspaj. Paj och paj det blev nog mest varm smet med blåbär, hur det blev så vet jag inte. Men som tur gick det att äta ändå. Fick flera gäster hit idag också, syster, Sofia och Karin. De fick äta min mindre lyckade paj, men de sade i alla fall att de var gott. Har sparat en bit till Anton också, får se vad han säger sen då han kommer hem.

Dessutom har jag myst med Antons brors barn, de var i kyrkäng så vi åkte dit och hjälpte antons pappa lite. Gosade en massa med alla, men dom börjar ju bli så stora. Också bebisarna (som är 1,5 år gamla) har blivit så stora. Pratar på och spinger omkring. Tänk snart är det väl vår lilla bebbe som ränner omkring där <3 Fixade kidsen i natiskick, vilket uppskattades av barnens mamma och pappa. Alltid kul att hjälpa, dessutom var barnen så medgörliga att de inte ens var någon större ansträngning att lägga på pyamas och tvätta tänderna. Nu sitter jag i soffan hemma, anton är på jobb (han hamnade på jobb eftersom det blåser så mycket och något hade blåst ner? eller i alla fall gått sönder. Men han kommer nog hem så småningom) och bara kollar på TV. Har fixat med en skoluppgift, har ännu en som jag sku borda göra men jag tror att det får bli morgondagens program.

Imorgon är det då rådis kl 8, sen får jag rusa iväg till skolan. Vi skall presentera arbetet som vi gjorde idag, om arbetsverkstäder för ungdomar. Sen har jag inte några andra planer. Åka till en UFF låda och kasta några påsar med gamla kläder och täcken och dynor. Vi får helt enkelt se imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0