Idag har jag..

.. varit gravid i 200 dagar, det bertyder att det är ungefär 80 dagar kvar tills bebben ska titta ut. Nu börjar den trejde delen, eller trimestern som det också heter, av graviditeten. Enligt alla gravidhemsidor är det nu som det skall börja kännas tungt, jobbigt och att man har varit gravid i EVIGHETER. Vissa dagar har varit lite jobbiga p.g.a. att ryggen inte alltid samarbetar med mej, men annors tycker jag att det är riktigt trevligt att gå omkring med min mage. Graviditeten blev roligare då det syns att man är gravid, och då jag mer eller mindre hela tiden känner bebben inne i magen. Antar att det nog ännu kommer att bli riktigt jobbigt, speciellt sen efter att jag blivit mamma ledig och bara är ledig alla dagar, fast sen har vi ju en del att grejja med i vår nya lägenhet. Vips så är det maj och så kommer grodan <3


om ca 80 dagar liggen bebben i vagnen och vi får gå på den första vagnpromenaden <3

.. bykt upp kuddar och täcken (skulle byka lakanen och såg hur äckligt sunkiga dynorna var så de fick åka i bykmaskinen de me) Ikväll ska de badas bastu så att vi båda är rena i vår helt super rena säng ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0