lunch eller middags tips

Igår kockade jag ihop en "man tager vad man haver" maträtt, som verkligen blev lyckad! Jag stekte 1kg maletkött (vi har köpt från en köttgård här i pargas, därför är det så stora förpackningar) kryddade det med salt, peppar o vitlök. Sen hälde jag på en flaska chilisås. Lade allt kött i en ungsform, hälde över en burk champinjoner och en burk matlagningsgrädde. Tillslut klickade jag på några klickar bonjour och in med allt i ugnen i typ en halv timme. Till detta kokade vi spagetti, då man klickade på "köttsåsen" på pastan och rörde om blev det en otroligt god och krämig pasta rätt. Prova den! äter det som lunch ida, blir antagligen också som middag. 1kg kött är ju ganska så mycke ;)


såhär ser det ut, jag lovar att det smakar 1000 gånger bättre än det ser ut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0