Svar :)

Blir så glad av kommentarer så jag svara på denna i ett eget inlägg :) Paulina undrade HUR det känns då bebben sparkar?

Det är jätte svårt att förklara. Egentligen känns det så som jag trodde att det skulle kännas, men sen känns det ändå mycket mera och tydligare. Ibörjan kändes det som om nån låg inne i min mage och "drog" i olika saker i magen. Men nu då bebben blivit större så känns det som riktiga sparkar. Alltså det känns ju precis så som det är, att något litet ligger där inne i ens mage och sparkar och trycker ut olika kroppsdelar mot magen. Själv kan jag inte känna så bra på min mage VILKEN kroppsdel bebben trycker ut, men anton känner ibland.

Gör det ont då?

Ibland om han råkar sparka på ett ömt ställe. För någon vecka sedan låg han helatiden och sparkade och tyckte på mina högra revben, då blev dom rätt så ömma och tillslut gjorde det riktigt ont då han kickade till. Om bebben lyckas med en fullträff på urinblåsan så ilar det också till i hela kroppen och man blir super kissnödigt ;) Men oftast så gör det inte ont, utan man bara känner det och det är mysigt tycker jag. Under de senaste veckorna har man också nu kunnat kommunicera med bebben genom att trycka lite lätt på magen där han just sparkat, då brukar han sparka ännu hårdare. Det tycker jag är jätte mysigt, för det är ju vår första kontakt :) Nu börjar ju också bebben så småningom få det lite trångt där i magen, så sparkarna övergår då till rörelser och tryck. Hittills har han nog tillräckligt med utrymme för att sparka men snart blir det nog för trångt.

Hoppas att detta nu lite i alla fall svarade på din fråga :) det är jätte svårt att förklara! Tack för frågan och fråga gärna vidare om ni undrar över något :)

Kommentarer
Postat av: Paulina

tack för svaret =)

2012-03-27 @ 18:21:55
URL: http://mystrawberrykiss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0