Att städa som höggravid

Det är lite annorlunda att städa nuförtiden, städar lite och sen måste jag vila. Men det går framåt i sakta mak, städade lite i vårt renoveringsprojekt till sovrum. Nu skall det spacklas till näst där, det är antons jobb och sen skall det nya golvet läggas in och tapeterna sättas upp. Håller tummarna att det blir klart innan bebben kommer, men är inte fallet så så överlever vi nog i vårt nuvarande sovrum också. Ingen stress här inte, ännu i alla fall.


Läget just nu i sovrummet

Vår bebbe har en väldigt intressant dygnsrytm just nu, han sover under dagen och bökar omkring på morognen och kvällen. På natten är det lite olika, men oftast brukar jag nog få sova helt ostört (bara lite kisspauser i sömnen). Hoppas att han blir en sån bebbe som förstår att man skall sova på natten, eller så hoppas jag att jag får tillbaka min förmåga att vaka. Innan graviditeten var jag väldigt duktig på det, så det finns ju hopp för det också. Men hellst får nog bebben förstå att han skall sova på natten. Om man får önska, sen är det ju självklart att det viktigaste av allt är att han mår bra och är frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0