skit bank

Förra veckans onsdag var jag ju till min bank och skulle lägga in pengarna från min proppfulla spargris på mitt konto. Trodde ju att man skulle få det in på kontot med det samma men NEJ, så var det inte. En vecka skulle det ta, och jag har inte ÄNNU heller fått in pengarna på mitt konto. Suck. Men anton har övertalat mig att jag skall byta till hans bank, eftersom det blir så mycket lättare att föra över pengar mellan våra konton om vi har samma bank. Haha nu vet jag att de som känner mig skrattar lite, för jag och anton brukar alltdi ibland bråka om vems bank som är bättre. Om vi liksom inte har något annat att gräla om brukar den ena säga min bank är bättre än din, och så är grälet igång. På skoj då såklart men lite trist för mig nu eftersom Anton vann. :p

image description

Kommentarer
Postat av: http://muffinaround.com

Nå lönar sig inte att byta bank bara för att det tar länge för slantarna att bli räknade. Så är det nämligen i typ alla banker nu för tiden. De skickas och räknas maskinellt. Helt ofattbart att det inte kan göras på kontoret men så är det. Kanske det är billigare att inte ha en räkningsmaskin på varje kontor.



Men jo det är nog enklare om ni har samma bank. Min man bytte till min bank då vi tog vårt första bostadslån. Vi samlar båda på bankens bonusar och det är smidigt att flytta över pengar. Kan ju ändå löna sig att jämföra bankerna och deras avgifter och övrig service innan den ena flyttar över.

2012-06-01 @ 10:59:31
URL: http://muffinaround.com
Postat av: Paulina

Haha vi grälar o allti om vems bank som e bättre ;)

2012-06-01 @ 12:47:50
URL: http://mystrawberrykiss.com
Postat av: Malin

Jo alltså jag byter nog pank av praktiska skäl, är bara irriterad över att de kan ta så länge att räkna några slantar. Varför jag byter och inte anton har och göra med att hans bank passar oss bättre :) (och sen hoppas jag att dom räknar pengarna snabbare där ;) )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0