planer för resten av dagen

Kom in från solen, för att det började blåsa för mycket. Typiskt, då det är så fint väder annors så skulle det ju verkligen inte behöva blåsa kall vind. Men sånt är det, måste ändå in och byta om från mina ut och gå kläder till något lite mera passande. Vi skall nämligen till Åbo direkt då anton kommer från jobbet, vi skall köpa golv till våra sovrum, lampor och lite annat smått och gott. Tror också att vi skall köpa tapeter till gästrummet. Bebbe rummet skall nog sen också målas med muminmotiv (vadå ändar oss helatiden?) så jag tänkte sätta stjärntapeten i gästrummet på en vägg och måla de andra väggarna vita.

image description
alltså dessa tapeter.

Lampor är ett annat kapittel, till köket skall vi ha en liknande som här var innan (ovanför matbordet alltså) till själva köket skall vi ha en helt vanlig lampa. Sen skall vi också hitta en lampa som passar till bebbe rummet och en som passar hit till vardagsrummet. Massa lampor, och det är så svårt att veta vad som passar. Till bebbe rummet skulle jag vara lite sugen på att köpa en jättestor "glödlampa" som har mumin motiv på. Får se vad anton säger om den tanken. Lampan skall i alla fall vara barnslig men ändå inte, typ muminmotiv men inte sådär baby-muminmotiv. Jag är lite kräsen tror jag. Nåjo men nu kommer anton snart hem så jag måste börja aktivera mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0